About Me

CHAT

Sunday 9 October 2011

film kemerdekaan "jiranku"

filem yang penuh berunsur semangat nasionalis indonesia ini mengisahkan pemuda indonesia yang bernama amir,dayan,tomas,marius dan senja yang mempunyai semangat juang yang tinggi untuk mempertahankan republik indonesia dari dijajah semula oleh pihak belanda.film ini mempunyai tiga siri yang pertama merah putih,darah garuda dan hati merdeka.

comment aku : "filem ni gempak gile!! aksi dia memang gempak dan setiap kali diorang cakap mesti diorang akan akhiri percakapan diorang dengan ayat MERDEKA!!!,aku cukup respek pembikin film ni aku sampai sekarang ketagih filem macam ni di negara aku sendiri malaysia,entahla aku bukan apa aku lihat filem sekarang ni sarat dengan unsur negatif dan menarik jauh rakyat negara kita dari bersifat patriotik dan nationalisme untuk diri diorang sendiri."

WAJIB TONTON CERITA INI
"MERDEKA DENGAN DARAH"
-salam rakyat-
________
________

No comments:

Post a Comment